Yorum: Gayle Forman - Eğer Yaşarsam

1/12/2014 11:20:00 ÖÖ

Sayfa Sayısı: 256
Baskı Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pegasus
Çevirmen: Ayşe Belma Dehni
Kitap Kokusu Puanı: 1/5

Sıradan bir günde...
On yedi yaşındaki Mia, bir genç kızın isteyebileceği her şeye sahiptir: sevgi dolu bir aile, ona âşık bir erkek arkadaş, müzik ve olasılıklarla dolu parlak bir gelecek...
... bir saniyede her şey değişir...
Bir sabah ailesiyle yolculuğa çıkan Mia'nın hayatı bir anda altüst olur. Kendini, kaza geçirdikleri arabanın enkazından yaralı bedeninin çıkarılışını izlerken bulan genç kız, parçaları yavaş yavaş birleştirince neler kaybettiğinin ve geride bıraktıklarının farkına varacaktır. Hayat ve ölüm, mutlu bir geçmiş ve bilinmezliklerle dolu bir gelecek arasındaki ince çizgide yürüyen Mia, bir günde hayatının en önemli seçimini yapmak zorunda kalacaktır.
Eğer Yaşarsam, aşkın gücünün, ailenin gerçek anlamının ve yaptığımız seçimlerin dokunaklı hikâyesi…
Aslında bu kitaba yorum yapmayı zaman kaybı olarak görüyorum. Kitabın yorum yapılacak hiçbir tarafı yok hatta kitap olmasını için bir sebep bile yok. Eğer Yaşarsam merak ettiğim bir kitaptı ama fazla beklentim de yoktu. Ama hiçbir beklentim olmamasına rağmen bu kadar boş ve duygusuz bir kitapla karşılaşacağımı da düşünmüyordum. ''Fazlasıyla dokunaklı.'' ve ''Yılın en iyi kitabı.'' gibi övgüleri söyleyenler ile acaba aynı kitabımı okudum diye düşünmedim değil. Konu idare eder ama işleyiş,karakterler,kurgu ve önemlisi yazarın dili çok kötü.Berbat. Yazar olmak hayallerini binlerce kişiye aktarmak çok güzel ve saygı duyulası bir durum ama daha önce hayatında edebi bir yazı yazmayan kişilere yazar demek yazarlara hakaret gibi. Kitap boyunca hiçbir şekilde ''dokunaklı bir duygu'' yaşamadım.Bu kitap da yaşanmaz zaten. Şimdi konuyu geçmem gerek ama tüm konu en üstte yazan arka kapak yazısı. Evet 256 sayfa boyunca hiçbir gelişme olmadan , boş boş sayfaları çevirdim. Tek sevindiğim yan ise kitaba tek kuruş para vermemem. Ayrıca kitabın bir de filmi çıktı. İzlemeyi düşünmüyorum.Filmi yayınladıktan  sonra büyük ihtimal kitabın satışları artacak.Zaten Pegasus fırsattan istifade etmek amacıyla film afişi ve ciltli baskısıyla kitabı geçtiğimiz günler tekrar yayınladı. Hani olur da kitabı almadan önce bu yoruma denk gelirseniz lütfen bir kez daha düşünün.
Yayınlanmasını beklediğimiz onca kitap arasından bu kadar gereksiz ve boş kitaplarının yayınlanmaması diliyorum...







Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe