Yorum: John Green - Alaska'nın Peşinde

12/22/2013 10:36:00 ÖÖ



Alaska’nın Peşinde , John Green’nin ülkemizde yayınlanan ve benim okuduğum ikinci kitabıdır.
Aynı Yıldızın Altında ile adını duyurmayı başaran ve büyük başarılar elde eden John Green ‘in üçüncü kitabı Kağıttan Kentler geçtiğimiz aylarda raflardaki yerine aldı.



Alaska’nın Peşinde , Miles’ın ‘’Büyük Belk’yi’’ aramasını konu alıyor.  ‘’ Büyük Belki ‘’ Fraçoıs Rabelas’ın son sözleridir ve baş karakterimiz son sözleri çok sevmektedir.
‘’Büyük Belki’yi’’ bulmaya çalışan Miles  Culver Creek Koleji’ne gider. Burada ‘’Büyük Belki’yi’’ bulmaya çalışacaktır. Culver Creek ‘te ilk sigara , ilk içki , İlk aşk , ilk dost , ilk son sözlerini yaşayacaktır.



Yüz otuz altı gün önce diyerek başlayan kitap günler eksildikçe merak etmeye başlıyorsunuz. O gün gelene kadar yazarın neye saydığını tahmin edemiyorsunuz .
Yüz  otuz altı gün sonra diye devam eden kitabın bir diğer bölümünde ise istediğim heyecan bir türlü ortaya çıkmadı . 

SPOİLER Spoiler  !

Kitapta en sevdiğim karakter ölünce bir an şok oldum ve kitapta başka sevdiğim karakter kalmayınca yüz altı gün sonraya kadar  yani kitabın son sayfasına kadar sıkıldığımı söylemek zorundayım .

John Green tıpkı ilk kitabı Aynı Yıldızın Altında ki gibi ince esprileri ile gülümsetmeyi başarıyor . Bir karakterde belirttiği bir özelliği o karakter ortaya çıkınca belirtmesi de kitaba ayrı bir hava katmış.

Okuduğum çoğu kitapta anlatan karakter kız oluyor ve Alaska’nın Peşinde ki gibi bir erkek karakterin olayları anlatması çok güzel olmuş.

John Green’i severim ama Aynı Yıldızın Altında gibi güçlü bir  konuya sahip bir kitap yazdıktan sonra konusu çok sonra ortaya çıkan Alaska’nın Peşinde gibi bir kitap yazması onu sevenleri üzülebilir . Ben üzüldüm .
Durum böyle olunca Alaska’nın Peşinde’ye vereceğim puan : 3/5
                           

Alıntılarım

‘’Hepiniz keyif almak için içiyorsunuz . Bense ölmek için içiyorum.’’
Korku bu : Önemli bir şeyimi kaybetmiştim , bulamıyordum ve ona ihtiyacım vardı . Birinin gözlüğünü kaybetmesi , gözlükçüye gitmesi ve ona dünyada hiç gözlük kalmadığının , gözlüksüz idare etmek zorunda olduğunun söylenmesi gibi bir korkuydu .

Bir tarafı ölü olan bir aşk üçgenine kısılmıştım .

Korkak değilim ama öyle üçlüyüm ki  ölmek çok zor.
                              Meriwether Lewis’in son sözleri

Sana istemediğin bir kadere doğru gitme yolunda yardım mı ettim , Alaska,yoksa kendini gönüllü bir şekilde yok etmene mi yardımcı oldum sadece ?

Çünkü bunlar farklı suçlardır ve beni intiharının bir parçası yaptığı için ona mı kızıyım yoksa gitmesine izin verdiğim için kendime mi kızmalıyım bilemiyordum .



                              Arka Kapak 



İlk içki, ilk şaka, ilk dost, ilk aşk, son sözler...

Miles Halter, ünlülerin son sözlerine bayılan, sıradan bir gençtir. Evindeki güvenli hayata katlanamadığından François Rabelais'nin ölmeden hemen önce "Büyük Belki" olarak betimlediği bilinmezin ne olduğunu bulabilmek için yatılı okula yazılır. Onu Culver Creek Lisesi'nde, aralarında Alaska Young da olmak üzere pek çok şey beklemektedir. Zeki, komik, son derece seksi ama bir o kadar perişan halde olan Alaska, Miles'ı kendi labirentine sürükleyecek ve "Büyük Belki" arayışında ona yol gösterecektir.

Michael L. Printz Ödülü'ne layık görülen Alaska'nın Peşinde, bir hayatın başka bir hayat üstünde ne kadar kalıcı izler bırakabildiğini muhteşem bir dille anlatıyor. Pek çok ödül sahibi John Green'in bestseller olan bu kitabı, çağdaş kurgu kitaplar arasında çığır açan yepyeni bir ses.

"Bu harika öyküyü okuyan kızlar hüzünlenecek, erkekler Alaska'nın vanilya ve sigara kokusunda aşkı, tutkuyu ve özlemi bulacak."
-Kirkus-

"Holden Caulfield'ın ruhu hayat bulmuş."
-Kliatt-

"Bu kitabı diğerlerinden ayıran, Miles Halter'ın zeki, öngörülü, acı dolu fakat güçlü sesi."
-Chicago Tribune-

"Hem komik hem hüzünlü, ilham veriyor ve meraklandırıyor."
-Bookpage-

"Muhteşem bir son… bu kadar iyi bir kitaba yakışıyor."
-Philadelphia Enquirer-

"Sevimli ve fazla alçakgönüllü esprilerle dolu… Yazar, Alaska'nın karanlığını sevecen ve bir o kadar enerji dolu bir ışıkla aydınlatıyor."
-School Library Journal-

"John Green çok etkileyici bir roman yazmış. Hayat, sevgi ve insan olmanın gizemleriyle dolu labirente balıklama dalıyor. Bu kitap hayatınıza dokunacak, o yüzden sakın oturarak okumayın! Ayağa kalkın ve'Büyük Belki'ye doğru bir adım atın."
-K. L. Going, Michael L. Printz Onur Ödüllü Yazar-

Benzer Yazılar

3 yorum

  1. Selamlar yazını okudum.kitabıda yeni bitirmiştim cok basarılıydı tebrikler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Sizin kitap hakkında olumlu ve olumsuz düşünceleriniz neler ?
      Yorumunuz ve yazımı okumanız beni çok mutlu etti teşekkürler :)
      Keyifli okumalar :)

      Sil
  2. ne olursa olsun kitabın finali iyiydi. özellikle dinler, yaşam ve ölüm üzerine farklı tespitleri var. ben beğendim:)

    YanıtlaSil

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe