21. GKK Blog Turu || Bir Artı Bir - Jojo Moyes || Kitap Yorumu

5/04/2015 06:36:00 ÖS



Orjinal Adı: The One Plus One
Yazar: Jojo Moyes
Çevirmen: Elif Tozlu
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Goodreads Puanı: 3,93 (+45,372 oylama)
Kitap Kokusu Puanı: 4/5
Tatlı bela bir kadın…
İki çocuğuna bakmak için deliler gibi çalışan ve baharın gelmesini dört gözle bekleyen Jess Thomas bugüne kadar hayatındaki tüm zorlukların üstesinden tek başına gelmiş. Ama artık birinin ona yardım istemenin kötü bir şey olmadığını anlatması gerekiyor…

Ve hayatı alt üst olmuş bir yabancı…
Yıllar boyunca çalışıp kazandığı her şeyi kaybetmesine neden olabilecek inanılmaz bir hata yapan Ed Nicholls bir uçurumun eşiğinde. Hatasını telafi edebilmesi için tek bir kurtuluş yolu var ve o yol da büyük bir maceranın içinden geçiyor…

Sonuç…
Jess birine borçlu kalmak istemeyecek kadar gururlu, Ed ise kendi sorunlarından başka hiçbir şeyi görmüyor… Peki, apayrı dünyalara ait bir kadın ve bir adam yan yana geldiğinde beklenmedik bir sürpriz gerçekleşebilir mi?

"Bir su damlası kadar saf ve yeni yeni konuşmaya başlayan bir bebek kadar komik… İşte Jojo Moyes'in başyapıtı!"
-Marie Claire-

"Jojo Moyes aşk, romantizm ve komediyi coşkuyla yan yana getiren bir kraliçe gibi… Senden Önce Ben'e doyamayan herkes bu sevimli romana bayılacak!"
-New York Times-

"Rengârenk bir lunaparka girip duygudan duyguya koşmaya hazırlanın!" 
-Sunday Express-
 
21. turumuzun konuğu olan Jojo Moyes imzalı Bir Artı Bir turumuzun daha önce kitap tanıtımını ve çekilişini sizler için paylaşmıştım ve şimdi de sıra kitap yorumunda^^
Daha önce Jojo Moyes'in iki kitabını okumuştum ve Bir Artı Bir üçüncü kitabı olmuş oldu. Okuduğum kitapları Senden Önce ve Sevgilimden Son Mektup. Senden Önce Ben, benim bir türlü sevemediğim kitaplarından biri, Sevgilimden Son Mektup ise orta karerdi işte tam da bu yüzden de Bir Artı Bir'e biraz ön yargıyla başlamadım değil. Ama Jojo Moyes bu kitabı ile gönlümü çaldı ^_^

Aşk kitaplarını okumayı seviyorum zaman zaman sıkılsam da ayda en az bir defa okuduğumu söyleyebilirim ve artık bu tür kitaplarda o kadar fazla 16-18 yaş aralığında karakterler görüyoruz ki bir zaman sora yeeeter artık dememek elde değil. Tam da ben bu düşünceler içinde boğuşurken iki çocuklu bekar bir anne kapımı çaldı. Jess Thomas. İki çocuklu bir anne olup aynı zamanda eşinden hiçbir şekilde maddi ve manevi destek almamak ne kadar zordur tahmin edebiliriz. Jess de bu zorlukları kendi çabaları ile aşmaya çalışıyordur. Boş bir günü geçin çocuklarına bile ayırdığı doğru düzgün bir saat olmayan Jess bu zorluklara bir de küçük kızının geleceği için gitmesi gereken özel okul eklenince Jess artık gerçekten de ne yapacağını şaşırmış vaziyette daha fazla ve hızlı bir biçimde para kazanmanın yollarını aramaya başlar. Gündüz temizlik ve akşamları da barda çalışan Jess'e artık yardım edecek biri lazımdır.
Ve Ed Nicholls. Yazılım alanında harikalar yaratan ve başını işin içinden nasıl çıkacağını kimsenin bilmediği bir belaya bulaştırır. Ailesinin parlak çocuğu olan Ed aslında bizim çevremizde pek çok kez karşılaştığımız veya karşılaşabileceğimiz bir karakter.

Ee bunların yolu nasıl oldu da kesişti diye sorduğunuzu duyar gibi oluyorum :) Ed yazılım alanındaki başarısı maddi durumunu da bir hayli etkilemiş Jess de Ed'in kullanmadığı evi temizlemekle görevli, uzun zamandır temizlediği ve bir kez bile sahibini görmediği bu ev onun için sadece temizlediği bir ev. Ta ki evi temizlediği bir gün Ed'in kaba davranışlarına katlanmak daha doğrusu katlanamaz duruma geldiği an. Saçı at kuyruğu şeklinde toplanmış bu zayıf kadın Ed'in dikkatini çekmeyi başardığı kadar aynı zamanda da sinirlendirmeyi de başarıyor.

Hani biz sürekli güçlü kadın karakterler istiyoruz diyoruz diye bağırıyoruz ya Bir Artı Bir'in Jess'i bizi susturmayı başarıyor. Bu da kitaba artı bir puan eklememi sağlıyor. Çocuklarına karşı duruşu hem sevgi dolu hem de otoriter bir anne olmayı başarmış biri. Bir kitabı sevip sevmemizde en önemli şey de karakter ve ben bu kitaptaki yan karakterlerin bile bir çoğunu sevmişsem cidden kitabı sevmişimdir demek. Jess'in birbirinden kıymetli iki tane çocuğu var: Nicky ve Tanzie. İkisine de bayıldım. Gerçekten hani kitaptan çıkartılsa kitabı belki de benim açımdan okunacak bir şeyi kalmazdı. Tanzie tam bir matematik dahisi ve bunu daha iyi kullanabilmek için özel bir okula yüzde doksan burslu okuması için önünde bir şans var ama ne yazık ki bu ücret Jess ve ailesi için halen büyük bir meblağ. Bunu ödemesi için önlerinden bir şans var Matematik Olimpiyatları ama tabii ki bunun için de bir engel var olimpiyat İsviçre'de... Jess'in yardım edecek birine ihtiyacı var.
Nicky ise bence bu kitabın baş karakteri bile olsa olurmuş hani. O içe kapanıklığı, ezildiği halde hala başını gerçekten dik tutabilmesi bence bu kitabı okumanız için sebep bile olabilir. Spoiler geliyor! Hele blog yazmaya başlaması ise onu gözümde apayrı bir duruma getirdi ^_^ Yeni bu çocuk ^_^ Bir Artı Bir benim gerçekten okumaktan keyif aldığım, okumak isteyenlere ve Jojo Moyes severlere önereceğim önerdiğim bir kitap olabilmeyi başardı :) Sonunda olayların bağlanması da çok güzel bir şekilde olmuş.  Ve sona sakladığım NORMAN. Gerçek kahraman budur işte! Bu nasıl bir köpektir, bu nasıl kahramanlıktır. Gerçekten hayran kaldım. Eh bu kadar bahsetmişken çekilişe de katılmayı unutmayın!




a Rafflecopter giveaway

Benzer Yazılar

1 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe