Yorum: Colleen Hoover - Umutsuz (Umutsuz #1)

6/03/2014 01:47:00 ÖS


Sayfa Sayısı: 429
Baskı Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Epsilon
Çevirmen: Kübra Tekneci
Kitap Kokusu Puanı: 4/5
Lise son sınıf öğrencisi olan Sky çapkınlığı kendi şanıyla yarışan Dean Holder'la tanışır. İlk karşılaştıkları andan itibaren Holder onu hem korkutur hem de cezbeder. Ona dair bir şeyler, Sky'ın derinlere gömmek için çok uğraştığı sıkıntılı geçmişine ait anılarını ateşler. Sky ondan uzak durmaya kararlı olsa da Holder'ın kararlı tutumu ve esrarengiz gülümsemesi savunmasını yerle bir edip aralarındaki bağın güçlenmesini sağlar. Ama gizemli Holder'ın sakladığı sırlar vardır, bu sırlar ortaya çıkar çıkmaz Sky sonsuza kadar değişir ve güven duygusu gerçekler karşısında yenilgiye uğrar.

Sky ve Holder ancak çıplak gerçeklerle cesurca yüzleşerek yaralarını iyileştirebilecek ve sınır tanımadan yaşayıp birbirlerini sevebileceklerdir. 

Umutsuz nefesinizi kesecek, merakınızı uyandıracak size ilk aşkınızı hatırlatacak bir roman.
Umutsuz'u Mavi'nin Kitaplığı ve Okur-Yazar ile birlikte okuduk. Onlar çoktan yorumlarını paylaştılar. Keşke bende ilk okuduğumda yorumumu paylaşsaydım çünkü gerçekten etkilenmediğim kitapların üzerimde ki etkisi kısa zaman sonra kayboluyor ve Umutsuz'u her ne kadar beğenmiş olsamda üzerimden etkisi çabuk kaybolan bir bir kitaptı.


Sky, annesi tarafından  teknolojiden ve dış dünyadan ayırarak kendi çabalarıyla büyümüş. Devlet okulu yerine evde eğitim görmesini sağlamıştır. Sky bu duruma dayanmış olsa bile lisenin son zamanlarında artık yeni arkadaşlar edinmek ve devlet okuluna gitmek istediğini fark eder. O liseye devlet okuluna başlamaya karar vermesi ve alışveriş merkezinin çıkışında Holder'la karşılaşmasıyla her şey farklı bir boyut kazanır. Holder tahmin edeceğiniz gibi mükemmel bir kitap karakteri ve  ben size Holder'dan daha fazla bahsedip ona aşık olmanızı istemiyorum. Holder ile ilgili tek olumsuz düşüncem: İsmi. Dean Holder. Asıl adı Dean ama arkadaşları ona çoğunlukla Holder diyor. Holder ismini ilk duyduğumda Taht Oyunları'ndaki Hodor aklıma geldi çok saçma bir düşünce kabul ediyorum ama isimleri ve söyleniş biçimleri çok benziyor. :)  Bence Holder gibi bir karaktere ağzından daha kibar çıkan bir isim olabilirdi. Bu saçma düşüncemi de dile getirdiğime göre artık kitabın konusuna daha fazla değinebilirim. Sky, birçok erkekle birlikte olmasına rağmen hiçbiriyle hissetmesi gerekenleri hissedememiştir. Hissetmesi gerekenler Holder'ı görüp klasik tabirle karnında kelebekler uçmasına sebep olmuştur. Biz okurken aşık oluyorsak onun gördüğünde bu tepkiler vermesi çok normal :) Konu buraya kadar çok basit ve Tatlı Bela'ya benziyordu ama sayfalar ilerledikçe ve Sky'ın geçmişiyle ilgili yeni bilgiler öğrendikçe kitap farklı bir yol izledi. 
Bundan sonrasını kitabın daha okumayanlar için ağır spoiler içeriyor. Dikkat !


Bence Sky'ın annesinin (adını hatırlamıyorum) yaptığı ağır sonuçlar taşıyan ve herkesin bu yükün altından kalkamayacağı sonuçlar içeriyordu. Kendi başına gelenlerin masum çocukların başlarına gelmemesi için elinden geleni yapan ve onlar çabalayan bu muhteşem annenin(tam olmasada) hikayesi başlı başına bir kitap bile olabilirdi. Yazar Colleen Hoover akıcı diliyle aşk olmasa bile okuturdu. 
Yazarların karakterlerine aşklarını ifade ettirirken farklı söylemlerle yapmasını seviyorum bu kitapta da ''Seni yaşıyorum'' sözü vardı ve şu ana dek okuduğum kitaplarda ki en güzel sevgilerini belirttikleri sözdü. Holder'ın Sky'ın egosunu düşürmek için attığı mesajlar da çok hoşuma gitti ve ilk başlarda sanki birbirlerini çok önceden tanıdıklarını biliyormuş gibi açık sözlü olmaları ve yaptıkları her şeyin çok tanıdık gelmesi etkileyiciydi.

Kısaca aşk kitabı olmaktan ziyade geçmişimizle yüzleşmenin sonuçlarını , geçmişinde geleceğini bulmanın ve  aldığı her nefesle onu ''yaşamanın'' , onu yaşarken kendini bulmanın  anlatıldığı etkileyici bir kitaptı...



Umutsuz serisinin ikinci ve son kitabı Yeni Bir Umut geçtiğimiz aylarda raflarda yerini aldı. Yeni Bir Umut kitabında olaylara ve Holder'ın geçmişine Holder'ın anlatımıyla okuyoruz. Holder severler kaçırmasın !
Kitabın kapağında kullandıkları model benim hayllerimdek canlandırdığım Holder ile uzaktan yakından ilgisi yok. Zaten model kullanılan kapaklar çoğu zaman başarısız kalıyor.















Benzer Yazılar

7 yorum

  1. Griffin Peterson'a lafff yook! :D O benim tam hayalimde ki Holder ve okuyucuların ısrarları üzerine kapakta yer alan müzisyen. Sesi de çok güzel ayrıca. <3 Hatta yazarın çıkan son kitabı Maybe Someday için soundtrack i bile var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Griffin Peterson mı ? Maybe Someday mi ? Neden benim bunlardan hiç haberim yok :D
      Ya ama hiç olmamış !!

      Sil
  2. :D Benim kadar tutkunu değilsindir kitabın belki ondandır. Çok severim bu yazarı ben. Acayip deli bir kadın. :) Saçmalasa bile alır okurum kitaplarını diyebildiğim ikinci yazar.

    Yeaaa nolursun şu yorum gönderirken kelime doğrulamasını kaldıııır. :D Çok zor geliyor orada çıkanları yazıp yollamak. Bir de gönderdim sanıyorum yorumu hop kapatıyorum sekmeyi ama bakıyorum yanlış girmişim hep göndermemiş oluyor haliyle sonra üşeniyorum tekrar tekrar yorum yazmaya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha bir kitabıbı sevip sevmediğime karat veremedim ama akıcı bir kalemi olduğunu hemen belli ediyor :)

      Kelime doğrulaması olduğunu bilmiyordum :/
      Nasıl kaldırıyoruz ? Yardım !! :)

      Sil
    2. Düzelttim artık rahat rahat yorum yapabilirsin :D

      Sil
    3. Neeeeee! Nasıl karar veremezsin. Bence hemen favori kitaplarına eklemelisin bu kitabı, hatta seriyi, hatta yazarı da favori yazarın ilan etmelisin. Önüne gelene önermeli, okumazlarsada onlara bilumum işkence taktiklerinden birini uygulamayı düşündüğünü söylemelisin. :P

      Baskımızı da bi güzel kurduktan sonra... Ne için uğramıştım bloguna? Hah evet, ben seni bir kez daha mimledim de. Onu haber verecektim. :)

      Sil
    4. Sakin ol Kristal ve elindeki Umutsuz'u bırak :D
      Mimi yarın cevaplıyorum ve teşekkürler <3

      Sil

Tesekkürler :)

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe