GKK Blog Tur - Aşkın Gölgesi- Gülşah Elikbank ile Röportaj

5/01/2014 05:16:00 ÖS




7. Gezgin Kitap Kardeşliği Blog Turu'nda 9 ülkede yayımlanan Aşkın Gölgesi kitabını inceledik. Turumuzun son gününde yazar röportajımızla sizlerleyiz :)



Kitap Kokusu:  Öncelikle sizi daha yakında tanımak istiyoruz . Hayatınızı , kişiliğinizi bize anlatabilir misiniz ?

Gülşah Elikbank: Ben 3 yıldır İzmir'de yaşıyorum ve burada eşimle birlikte Türkiye'nin ilk edebiyat konseptli otelini işletiyorum.Ondan öncesi hayatım biraz İstanbul biraz Nazilli... Üniversite ve yüksek lisans İstanbul'da...
4 yaşında Rüya adında bir kızım var.
Hayatım yazmak, okumak ,anne olmak, çalışmak arasında geçip gidiyor:)

Kitap Kokusu: Rüya'ya çok sevgiler :)
 Bende tam otelinizden bahsedecektim. Edebiyat konseptli bir otel açmak nasıl aklınıza geldi ? Çevrenizden aldığınız tepkiler nasıl ?

Gülşah Elikbank: Bu oteli açmak ilk romanım Siyah Nefes yayınlandıktan sonra işten istifa etmemle başlayan bir süreç.Sonrasında 1 yıl Bodrum'da kafa dinlediğimiz bir dönem oldu,işte o sırada eşimle içinde hem edebiyat olan hem de kendi mesleğimiz olan turizmi içeren bir konsept düşündük.
İlk olacağı için insanlar ne yapmak istediğimizi anlamadı önce, sonra yazarlar da destek olunca, işler hızla ilerledi.

Kitap Kokusu:  Umarım çok başarılı olursunuz :)  İzmir'e geldiğimde ilk işim otelinize gelmek olacak. İlk kitabınızı yazma sürecinizde neler yaşadınız ?

Gülşah Elikbank: İlk romanımı tamamladığım zaman, onu bir yayınevine göndermeyi düşünmüyordum, zaten eşim benim yerime gönderdi. Bana sadece yayınevinden gelen telefona bakmak kaldı. O açıdan şanslı yazarlardanım.
Ama fantastik bir aşk romanı yazmış olmam,bir de üçleme yazmam, şaşırtıcı oldu sanırım.

Kitap Kokusu:  Sadece Aşkın Gölgesi'ni okumama rağmen dilinize hayran kaldığımı söylemek istiyorum.
 Başarılı bir yazar olarak geleceğinizi nasıl görüyorsunuz ? Yeni kitap çalışmalarına başladınız mı ?

Gülşah Elikbank: Öncelikle çok teşekkür ederim. Yeni kitap çalışmama başladım tabii. Fakat ben pek geleceğini planlayanlardan değilim, daha çok akışa göre hareket ediyorum. İçimden nasıl gelirse, o nedenle 10 yıl sonra şurada olacağım,şunları yapmış olacağım diyemiyorum:)Tek bildiğim yazmaya devam edeceğim.

Kitap Kokusu: Yazmaya devam edin ve biz okuyucular da  sizin sayenizde harika kitaplar okuyalım. Yeni kitabınızı da merakla bekliyoruz.
Fantastik türde bir seriniz var. ‘’Günebakan’’ . Fantastik türlerde yerli yazarlar çok fazla yazmıyor. Fantastik türün Türkiye’deki geleceğini  nasıl görüyorsunuz ? Önerdiğiniz fantastik kitaplar var mı ?

  Gülşah Elikbank: Fantastik yazması çok keyifli bir alan benim için. Gençlerin de ilgisi bu yöne doğru kayıyor sanki. Benim üçlemem iki baskı tüketti. 3.baskısını yakında görürüz umarım. Bu türün geleceği çok parlak, 10 yıla kalmaz bu türde çok iyi yazarlar duyulacaktır. Önerdiğim fantastik yazarlar var, Barış Müstecaplıoğlu,Doğu Yücel gibi, Neil Gaiman ve Ursula Le Guin gibi.

Kitap Kokusu: Neil Gaiman önerinize kesinlikle katılıyorum. Gençler artık fantastik kitapları daha çok okuyor. Kendimde buna dahilim.
Rüyalar ile ilgileniyorsunuz. Sizce rüyalar tam olarak ne ve bize bir mesaj verilmeye çalışılıyor mu ?

Gülşah Elikbank:  Rüyaların çeşitleri olduğuna inanıyorum. Sadece zihni temizlemek için görülen rüyalar olduğu gibi, bize birşeyler öğretmek için olanlar, bizi bir konuda uyarmak için olanlar da var. Rüyalar Tanrı'nın bizimle konuşma yollarından biri bana kalırsa,kişiye özel,o nedenle herkes kendi rüyasını kendisi yorumlamalı. Bu arada artık bilim de rüyaların önemini kabul etmiş durumda.

Kitap Kokusu:  Herkes rüyasını kendi yorumlamalı size katılıyorum . İç dünyamızı bilen ve olup bitenlere anlam yüklemesi gereken kişi bizizdir.
Kent Tv’de Kitapkolik programını hem hazırlayıp hem sunmuşsunuz. Kitaplar hakkında yaptığınız uzun sohbetler yazma tecrübenizi ya da okuyucunun neyi sevip sevmediğine anlamanıza bir faydası oldu mu ?

Gülşah Elikbank: Ben iyi bir kitap okuruyum aynı zamanda. Bu nedenle bir roman ya da öykü yazdığımda, eğer kendim defalarca okumaktan zevk almıyorsam onu yayınlamayı düşünmem. Fakat sadece okurları düşünerek de yazmıyorum, o an hangi öykü dile gelmek istiyorsa, onu yazıyorum. Bazen kendimi bir aracı gibi hissediyorum, ellerimi güce teslim ediyorum ve onlar yazıyorlar. (Hala elle yazan yazarlardanım bu nedenle)

Kitap Kokusu:  Biz tur olarak Aşkın Gölgesi'ni defalarca okumaktan zevk alacağız.
Elle yazmak bana her zaman daha samimi gelmiştir sanki ilahi bir güç yazdırıyor gibi.
Aşkın Gölgesi’nin sonunda Ahmet’e son bir şans veriliyor. Sizce Ahmet bu şansı değerlendirebilecek mi? Bir de aldığım duyumlara göre Ece ve Engin’i herkes çok merak ediyor ? Onlar mutlu olabilecek mi ?

 Gülşah Elikbank: Aslında Aşkın Gölgesi'nin son sayfasında Son'u yazmayı düşünmüştüm fakat o hikaye Ece'nin yaşayacakları üzerinden yazılmalıydı, o nedenle elim daha ötesini yazmaya el vermedi. Sorularınızın yanıtı başka bir romanın konusu:)

Kitap Kokusu: İkinci kitap mı geliyor ? Heyecan yaptım :)

Gülşah Elikbank: Ben yazmak istiyorum ama bakalım ne olacak :)

Kitap Kokusu: Esma'yı Ahmet'i Ece'yi Engin'i Berk'i bize özletmeyin :)

Gülşah Elikbank: Okurlar isterse, elbette...

Kitap Kokusu: Bana sorarsanız şuan en çok istediğim şeylerden biri de bu sabırsızlıkla bekliyorum
Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ediyorum.  Yüzünüzdeki gülümse her daim sürsün :)

Gülşah  Elikbank: Çok teşekkür ederim, çok keyifli oldu:) Sizin de ellerinize sağlık... Hep aşkla kalın:)

Kitap Kokusu: Aşkı bulabilmek dileğiyle.

Gülşah Elikbank: Çok güzel bir dilek oldu...

Kitap Kokusu: Aşkı sanırım herkes tatmalı.

Gülşah Elikbank: Mutlaka:) Acısıyla tatlısıyla...


Kitap Kokusu:  Kendinize iyi bakın, özellikle ellerinize :)





*Kaynak belirtilmeden  alınması kesinlikle yasaktır.

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe