Yorum: Burçin Çelik - 30 Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Zor

6/18/2015 01:33:00 ÖS

Sayfa Sayısı: 360
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Postiga
Editör: Aleyna Sarıoğlu
Yayın Yönetmeni: Nurettin Hacıkurtiş
Son Okuma: Beyzanur Ergün
Kitap Kokusu Puanı: 3/5
Yirminin coşkusu, yirmi ikinin neşesi, yirmi yedinin sempatisi… Ama otuz! Otuz yani… Hani otuzdan sonrasıydı çabucak geçen, ben yirmilerin nasıl geçtiğini anlayamadım ki daha! Tüm hemcinslerim yaşıyor mu bu buhranı, yoksa yalnız ben miyim dehşete kapılan? Daha otuz yaşımın güzelliğine adapte olamadan hayatın benim için sürprizler hazırladığından haberim yoktu tabi…

Ah, seslerinizi duyar gibiyim; ne mi oldu? Çok sevgili odun kocam olaylara dâhil oldu desem bir şeyler çağrışır mı acaba? Peki ya, yardımcı kadın oyuncu rolünü çakma bir sarışına vermiş desem, şimdi yandı mı ampuller! Durun durun, paniğe mahal yok! Hikâyesi tam da aldatıldığı noktada başlayan bir kadın düşünün. Hovardalığın sınırlarında ısrarla gezinen kocasını bir çırpıda boşayan; hamur açarak kendine antidepresan tedavisi uygulayan; otuzunda, bıraktığı okuluna dönecek kadar gözü kara; az biraz çatlak; iç sesinin çenesi düşük mü düşük bir Havva kızı…

Düşündünüz mü? Kim mi o? Bendeniz Nazlı! Tam bu noktada hayallerinizin vücut bulmuş hali olan bir hoca düşünün. O ki; okulda hoca, kızına baba, banaysa kocaman bir çikolatalı pasta! Ya da yok yok, onu düşünmeyin! O kısım bana kalsın. Laf aramızda ben kıskanç bir kadınım! Siz bunun yerine büyümüş de küçülüvermiş, lafı cebinde, elleri belinde, mini minnacık bir Peri kızı ekleyiverin bu hikâyeye. Tadımızdan yenmez olduk değil mi! Bence de! Gerisi… Gerisi sayfalarda! Hadi kulak kabartın da bir parça dertleşiverelim!

Yeni bir yorumdan herkese kocaman merhaba! 
Hayatımdaki gereksiz insanlardan kurtulduğum şu günlerde keyfime keyif katacak bir kitap ararken 30 Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Zor imdadıma yetişti. 
Burçin Çelik'in daha önce ilk romanı olan Beni Yarına Bırakma'yı okumuş ve yorumlamıştım. Şimdi sırada yazarın ilk çik-lit denemesi olan 30 Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Zor var.
Burçin Çelik'İn kalemi ilk kitabında sevmiş ve Beni Yarına Bırakma kitabının tam dram severler için olduğunu düşünmüştüm ve ilk kitabında bu kadar dram varken 30 Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Zor'u nasıl yazmış diye sürekli düşündüm. 
30 Yaşındaysanız Hayat Gerçekten Zor deli bir kadının öyküsü. Nazlı'yla ilk tanışmamızda tam ona yaraşacak cinsten. Kitabın ilk sayfasında Nazlı'nın kocası tarafından aldatıldığına şahit olmasıyla başlıyoruz. Hem de kendi evinde ve kendi yatağında! Nazlı ise normal bir kadının vereceği tepkiyi vermiyor elbet. Mutfağına gidiyor. Kahvesini içiyor ve uyanmalarını bekliyor. Zaten onlar uyanınca da olanlar oluyor. 9 yıllık kocasından boşanan ve bu adam yüzünden yarım bıraktığı ve ihmal ettiği hayatına dönmeye karar verir. Öncelikle pastanesini geliştiren Nazlı daha sonra ise yarım bırakmak zorunda kaldığı okuluna geri dönme kararı alıyor. Ve olanlar bu kararından sonra oluyor. 30 yaşında okullu Nazlı bu okulda Barış Hoca ve onun dünyalar tatlısı kızı Peri'yle tanışarak otuzundan sonra hayatında yeni bir yol çiziyor.
Kitabın bundan sonrası sizinde tahmin edeceğiniz üzere Barış ve Nazlı odaklı ilerliyor. Barış'ın kızı Peri bence kitaba asıl renk katanlar olmuş açıkçası ben Nazlı'dan çok Peri'ye güldüm ve en çok onu sevdim. 
Kitap boyunca esprileri ve diyalogları çok sevdim ve okurken eğlendim. Ve ben kitap okurken gülmeyi hiç sevmem bu yüzden kitapta güldüğüm yerlerde kendime şaşırıp tekrar güldüm. 
Bunların haricinde betimlemenin çok az olması biraz sıkıntı yarattı. Nazlı karakterini kapak dolayısı ile canlandırdım ama ne yazık ki aynı şeyi Barış ve diğer karakterler için söylemeyeceğim. Kitap iki kişinin ağzından anlatılıyor biri Nazlı diğeri de Barış. Barış'ın bazı bölümleri Nazlı'nın bölümlerinin tekrarıydı bu okurken akıcı olmasını engelledi. Başlarda bu sorun daha fazlaydı ama sayfalar ilerledikçe bu sorun da biraz azalmıştı. Bunu haricinde ben Barış'a bir Best Model bir Barış bir de Barış Hoca demesine sinir oldum :P ''Bir karar ver Nazlı!'' diye bağırmış olabilirim. :)
Kafa dağıtmak, keyif almak ve gülmek isterseniz bu kitabı kaçırmayın!



Görsel Burçin Çelik sayfasından alınmıştır.






















Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe