Yorum: Michelle Knight & Michelle Burford - Beni Bulun Çünkü Bu Sizin de Hikayeniz Olabilir

8/30/2014 01:37:00 ÖS


Sayfa Sayısı: 288
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Martı
Çevirmen: Nur Eren
Kitap Kokusu Puanı: 4/5
Gerçek Bir Yaşam Öyküsü

1 EV, 3 KADIN, 11 YILLIK ESARET

BENİ BULUN 
ÇÜNKÜ BU SİZİN DE HİKÂYENİZ OLABİLİR

2002 yılında kaybolduğumda pek çok kişi bunu fark etmemişti bile. Yirmi bir yaşındaydım; adres sormak için bir markete uğrayan genç bir anne… 

On bir sene boyunca kilit altında tutuldum, türlü işkencelere maruz kaldım. Bu, hayatımın halihazırda bildiğiniz kısmı olabilir fakat daha bilmediğiniz çok şey var.
-Michelle Knight-

Michelle Knight 2002 yılında, Ariel Castro isimli bir okul servisi şoförü tarafından kaçırıldı ve on yıldan uzun bir süre taciz, tecavüz ve işkenceye maruz kaldı. 2003 yılında Amanda Berry, 2004 yılında da Gina DeJesus tutsak olarak Michelle'e katıldı. 6 Mayıs 2013'te bir fırsatını bulup tutsaklıktan kurtulmalarının ardından, bu olay dünyada büyük yankı uyandırdı. Şimdi ise binlerce kişinin merak ettiği konu şu: O evin içinde neler oldu ve üç kadın akıl almaz işkencelere dayanacak gücü nasıl buldu?

Michelle Knight, gözler önüne serdiği bu sarsıcı hikâyesiyle suskunlar için bir ses, her yıl kaybolan binlerce çocuk ve genç için güçlü bir sembol oluyor.

"Televizyon programı yaptığım on iki yıl boyunca hiçbir şey beni Michelle Knight ve onun yaşama tutunma hikâyesi kadar etkilemedi."
-Dr. Phil McGraw-
11 yıl bir kabusun içinde hapsolmuş 3 kadın... Bu kitap hakkında ne söylenir inan ki bilmiyorum. Bu zamana kadar bir çok gerçek yaşamı konu alan kitaplar okudum ama hiçbiri beni 11 yıl hapsedilmiş bu 3 kadının hikayesi kadar etkileyemedi ve etkileyemez.
Yaşadıklarına rağmen halen hayata tutunan ve oğlu için yaşadıklarına katlanan genç bir annedir Michelle Knight. 11 yıllık esaretiyle hayatı alt üst olmasına rağmen beni en çok üzen kaçırılmadan önce de hayatının güzel olmamasıydı. Daha küçük yaşlarda aynı evde ailesiyle yaşadığı bir akrabası tarafından sürekli tecavüze uğrayan ve kendini savunmayacak kadar küçük bedeniyle boyun eğmek zorundadır. 
Amanda-Gina-Michelle
2002 yılında oğlunu görmek için evden çıkan ve görüşmesine yetişmek için arkadaşının babası olan Ariel Castro'nun arabasına binen Michelle , ne kaçırılacağından ne 11 yıl bir evin içinde psikopat bir adam tarafından hapis tutulacağından ne de 11 yılın sonunda bu kabustan kurtulacağını tahmin edemezdi. 11 koca yıldan bahsediyoruz ve bu yıllar bir evin içinde sürekli zincirlere bağlı kalmaktan ibaret bir yaşam değil. Günde 3-4 defa zincirlere bağlı halde tecavüz edilen , yemek diye getirilen bayat ekmekler ve ailesinden kimsenin onu aramadığına hatta polislere bile gitmediklerini söyleyerek psikolojik bir yıkım başlatan bir adamla birlikte geçirilen bir 11 yıl. Michelle kaçırıldıktan az bir zaman sonra sırasıyla Amanda ve Gina da bu kabusa katıldı. Peki Michelle 11 yıl boyunca hayatta kalmasını sağlayan neydi ? Oğluna duyduğu sevgi ve ona elbet bir gün kavuşacağına dair olan umudu. Peki tüm bunlar bittikten sonra 11 yıl onu görmeyen oğlunu kavuşabilecek midir ? 
Tüm bu yaşananların Michelle'nin sevdiği yazar Stephen King'in yazdığı korku dolu bir hikaye olmasını istedim. Baştan sona. Bunların hiçbirinin yaşanmadığı düşünerek kendimi kandırmak istedim. Ama kimi kandırabilirsin ki ? Belki ben bu yorumu yazarken bile Amanda , Gina ve Michelle'nin durumuna düşen binlerce kadın var. Ve bizim elimizden gelen ne var ? Ya da elimizden gelenler bu olayların ne kadarını engelleyebiliyor ? Elimizde koca bir hiç var. 
Amanda,Gina ve Michelle o adamdan halen kurtarılmadılar. Kurtulmaları için o adamın onlara verdikleri fiziksel hasardan ziyade zihinlerindeki , her gözlerini kapatışlarında ya da bir sokakta yürürken duydukları korkunun yerine güveni hangimiz yerine geri koyabiliriz ? Peki ya ben bu kitabı okuduktan sonra kimseye güvenemeyeceğimi anladıktan sonra kim bu güveni tekrar yerine koyabilir.
Bu 3 güçlü kadının hikayesini okumalı ve okutturmalısınız . '' Kadın isterse tecavüze uğramaz.'' diye düşünen ve bunu insanlara kabul ettirmeye çalışarak tecavüze uğrayan kadınları ezen ve sanki onları değersiz bir fahişeymiş gibi gösteren her insana bu 3 kadının hikayesini anlatmalıyız.Belki o zaman anlayabilirler.



Başınızı dik tutabilme gücünüzün olmasının ne demek olduğunu şimdi anlayabiliyorum; acılarla geçen onca yılı eğilmeden geçirebilmenin ardından. Kendi gözümden ben muhteşem biriyim ; çünkü hâlâ sefalet dolu bir hayattan daha büyük bir şeyin olduğuna inanma cesaretini gösterebiliyorum.


Bunun bir an önce bitmesini ve birinin beni kurtarmasını umuyorum, ama her şey sanki sonu hiç gelmeyecekmiş gibi görünüyor.


Başarısız ve yıkılmış olabilirim ama bu sadece başım dik ve gururum kırılmamış bir şekilde yeniden ayağa kalkabilmek için. Sadece bu kâbusu kalbim atarak , ruhum çalınmamış ve yara alınmamış bir şekilde atlatmak için.


  • Martı Yayınları'na bana bu kitabı gönderdikleri için ama ondan önce bu kitabı basarak Michelle'in hikayesine herkese ulaştırmaya çalıştıkları için sonsuz teşekkürler.

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe