Yorum: Cora Carmack - İlk Defa (Losing It #1)

8/13/2014 04:36:00 ÖS


Sayfa Sayısı: 280
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Pena
Çevirmen: İmge Tan
Kitap Kokusu Puanı: 3/5

Üniversitenin tek bakiresi olarak mezun olmak istemeyen Bliss hızlıca birini bulup bu işi çözmeye karar verir. Mümkün olduğunca çabuk... Tek gecelik bir ilişki... Bliss o kişiyi bulur ancak gerçekten gülünç bir bahaneyle onu yatakta bırakarak kaçar. Ertesi gün sınıfa giren yeni tiyatro öğretmeni ona çok tanıdık geliyordur. Bliss tam sekiz saat önce onu yatakta bırakmıştır... Yalnız... Çıplak...
Sınav stresinden uzaklaşmak ve yüzümü biraz olsun güldürebilmesi için sınavıma 1 hafta kala okumaya başlamıştım. İyi ki okumuşum dediğim nadir çerez kitaplardan biri.
 İlk Defa'yı büyük bir hevesle yaptığım ama ne yazık ki kendimden başka hiçbir blogun katılmadığı Yaz Kokulu Kitaplar etkinliği hazırlarken ilk aklıma gelen kitaptı ve halen öyle. Dediğim gibi nisan ayındaki sınavıma girmeden önce az yüzüm gülsün diye okumuştum , o zamanlar yorumunu yapmak ve şimdi olduğum gibi kitabın hiçbir detayını atlamadan anlatmak isterdim ama daha sonra okuduğum güncel kitapları yorumlamak daha mantıklı gelmişti. Neyse ben kitaba geri döneyim. Üniversitenin tek bakiresi... Bliss... Ben bu yabancıların bakire olmama sevdasını anlamış değilim. Bizde bu konular yüz kızartıcı olurken adamlar gitmiş bunu konu alan kitap yazmışlar. Bu yönden düşünürsem kitaba 1 puan basar geçerdim ama bu yönü saymasak ya da arka plana atı3p İngiliz erkeğinin büyüsüne kapılırsak sorun kalmıyor. EVET ! doğru duydunuz İngiliz ! Aslında hayatımda konuşmuş olduğum 4-5 İngiliz olduğunu düşünürsek ve bunlarla karşılaşmam ve konuşmam masa tenisi için kavga ederken olduğunu düşündüğümüzde İngiliz erkeği derken yüzümü buruşturmam gerekiyor ama gerçekçi olalım bu bir kitap karakteri ve ve ve daha önemlisi bir barda kitap okuyor. Kitap okuması her şeyi değiştirir değil mi ? Tamam, artık size hayalimdeki erkeği anlatmayacağım. Bliss , başarısız bir gece geçirir ve yine üniversitenin tek bakiri olarak kalır. Ertesi gün tiyatro öğretmeni , 8 saat önce yatakta bıraktığı yakışıklı Garrick'tir. Olayın bundan sonrası spoilerli devam ediyor ama ben bu kitabı nisan ayında okuduğum için inanın spoilerli bölüm için kitabı tekrar okumam lazım. 
Bu tarz kitaplar yani NA türü kitaplardan pek beklentim olmaz dediğim gibi kafa dağıtmak için okunan ve okurken sizi yormayan kitaplardan biriydi.  Zaten bu türü biliyorsanız kitabın size ne vadettiğini biliyorsunuzdur. Kitabı ve türü biliyorsanız pişman olmazsınız ama bu türe karşı veya kitaba karşı fazla beklenti içine girmemenizi öneririm. Sonuçta basit kurgu ve olaya dayalı bir kitap var karşımızda ve fazla beklentiye girmek de saçma oluyor.
Öğretmen-öğrenci ilişkileri sevmediğim bir konu olsa da mizah dolu anlatımıyla ve olaylarıyla bana bunu rahatlıkla unutturdu. Ve Bliss... Bliss şu ana kadar okuduğum NA türünde kitaplar içerisinde en sevdiğim karakterlerden biri. Bliss'i Garrick'ten bile daha çok sevdim desem yalan söylemem sanırım. 
Kısaca , bu türü seviyorsanız , yüzünü güldürecek bir kitap arıyorsanız ve ortalıkta '' Ben de bir Garrick istiyorum!'' diye dolanmak istiyorsanız İlk Defa doğru bir tercih olabilir.:)


Kitap seri olarak geçiyor ama birbirlerinden bağımsız , diğer kitapta başka bir karakteri ağırlıyoruz. Umarım, o kitapta çevrilir.




Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe