GKK Blog Tur - Gece Geçen Gemiler - Yorum+Alıntılar

4/18/2014 04:39:00 ÖS



Kitabın Adı : Gece Geçen Gemiler
Orijinal Adı: Ships That Pass İn The Night
Yazarı: Beatrice Harraden
Sayfa Sayısı: 158
Yayınevi: Altın Bilek Yayınları
Goodreads Puanı: 4,20/5
Kitap Kokusu Puanı : 5/5







Kitap tanıtımı için burayı çekiliş için de burayı tıklamanız yeterli :)
Gezginler’in 6. turunun 4. gününden severek daha doğrusu ağlayarak okuduğum okumanızı önerdiğim ama aynı zamanda kitabın sadece bana özel olmasını istediğim için okumanızı da istemediğim bana garip duygular yaşatan ‘’ Gece Geçen Gemiler’’ yorumumla herkese selamlar :)

Gece Geçen Gemiler , hayatı kendine çekilmez bir hale getiren sürekli umutsuz sürekli üzüntülü Bernardine’nin yürek burkan hikayesini okuyoruz. Bernardine ilham perilerinin azaldığı  ve artık yazmak istemediği bir dönemde verem olur. Hayata zaten hep olumsuz bakan Bernardine artık yaşamından da vazgeçmeye başlamıştır.
Petershof’da veremli hastalarının tedavi olmak için bir bakımevine ( ya da buna benzer bir yer) gider.
Bakımevinde Robert Allitsen ile tanışır. Huysuz Adam lakabına sahip olan bu lakabının hakkını veren Robert Allitsen ve Bernardine arasında diğer insanları hayrete düşüren bir arkadaşlık başlar. Bu arkadaşlığa arkadaşlık demek biraz da yanlış olur çünkü birbirlerini sürekli iğneleme yarışında olan iki kişinin arkadaş olacağını sonra ise aşık olabileceklerini kimse tahmin etmezdi. Kitabın arkasında yorumlara bakarak aşık olacaklarını biliyordum ama Huysuz Adam ve Bernardine ile o zamanda aynı ortamda bulunsaydım Huysuz Adam’ın aşık olacağına hayatta inanmazdım.
Kitabı sakın ilk birbirlerinden nefret eden sonra aşık olan klasik kitap gözüyle bakmayın buradaki aşk diğer kitaplardan çok farklı ve gerçek .
Yazar Beatrice Harraden’ın  üslubunu çok beğendim kitapta öyle bir yer  vardı ki (132) sayfanın yarısından 6 tane alıntı yazdım . Kelimelerin büyüsünü hissetirmeyi çok güzel bir şekilde başardığını düşünüyorum.
 Son olarak  kapağa değinmek istiyorum. Kapak, kitabın ismi ile ele alınmadığında gayet başarılı ama işin içine kitabın ismi girince biraz saçma kaldığını düşünüyorum. Gece ama gündüz , gemi ama sandal.  Ben diğer ülkelerde yayınlanan kapaklar içerisinden en çok bunu beğendim . Kitabın buhranlı havasına çok güzel uyduğunu düşünüyorum.

Kitabı okumanızı öneriyorum ama dediğim gibi sadece bana özel olmasını çok isterdim.
 Kitabı sevmeyen biri olduğunda sanki kitabı ben yazmışım gibi üzülüyorum :( 
Kitabın sonunda ben :(

Katkılarından dolayı ve güzel kitabı bizlere kazandırdığı için Altın Bilek Yayınları’na teşekkürler …


Şimdi sıra kitabı okumayanlar için kitabı okumalarını sağlayabileceğini düşündüğüm alıntılara geçiyorum :)













Mavi Uçurum *_*

Mavi Uçurum **

Mavi Uçurum





*Kaynak belirtilmeden  alınması kesinlikle yasaktır.



Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe