Kim 500 Kitap İster ?

2/19/2014 12:49:00 ÖS



Ülkemizde okuma oranlarının düşüklüğünün farkındayız. Bu konuda öğrenciler okuma alışkanlığını aşılamak isteyen Akşehir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü çok güzel bir proje ile bu  soruna çareler bulmaya çalışıyor.

‘’Kim 500 Kitap İster ? ‘’ projesi kapsamında lise ve ortaokul düzeyinde ki öğrencilerin okuyacağı kitaplar belirlendi ve Haziran ayında bu kitaplardan test üzerinden sınav yapılacak.
Birinci olan öğrencinin okulunun kütüphanesine 500 kitap temini yapılacak. Öğrenciye ise yarım altın verilecek. 

Sosyal medya ya da Goodreads’te beni takip edenler yaşımın 14 olduğunu biliyorlar . 14 yaşında ki öğrencilere kitap okuma alışkanlığı Türk klasikleri ile verileceğini sanmıyorum ama hala üst makamlar bu konuda direnmekte , kitapları duyunca katılmaktan vazgeçen arkadaşlarım var . Ne yazık ki Milli Eğitim Müdürlüğü’nün de yarışma kitapların içine Açlık Oyunları tarzında gençlerin seveceği türde kitapları koymaları da pek karşılaşacak bir durum değil .
Yarışma kitaplarının içerisinde sadece Sol Ayağım’ı 2-3 yıl önce okumuştum akıcı bir kitap değildi . Konusu pek hatırlamıyorum ama özetini okursam hatırlayacağımı umuyorum.
Bu yarışma sayesinde Akşehirli yazarımız Tarık Buğra'nın ne zamandır okumak istediğim kitabını da okuyabileceğim.
Bunun dışında liseler için hazırladıkları kitaplar benim okuyacağım ortaokul kitaplarına göre daha ilgi çekici .
Yarışmaya 5 arkadaşımla katıldık . Daha kitapları okumaya başlamadık 9 – 12 Haziran’da yapılacağı için daha vaktimiz var. 


Okuldan vaktim kalırsa bu kitapların da yorumlarını yazarım  :) 
Daha fazla ayrıntı için buraya bakabilirsiniz.
Takipte Kalın ...


S.N.
KİTAP ADI
YAZARI
 
OKUL TÜRÜ
1
Osmancık
Tarık BUĞRA
 
Ortaokullar
2
Uzun Hikâye
Mustafa KUTLU

Ortaokullar
3
Efruz Bey
Ömer SEYFETTİN

Ortaokullar
4
Sekizinci Renk
Gülten DAYIOĞLU

Ortaokullar
5
Sol Ayağım
Christy BROWN

Ortaokullar
6
Gün Olur Asra Bedel
Cengiz AYTMATOV

Liseler
7
Aşk
Elif ŞAFAK

Liseler
8
Küçük Ağa
Tarık BUĞRA

Liseler
9
Fatih-Harbiye
Peyami SAFA

Liseler
10
Nar AĞACI
Nazan BEKİROĞLU

Liseler

Benzer Yazılar

0 yorum

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe