Aksiseda Okuma Etkinliği || Aksiseda - Başak Kızıltan || Kitap Yorumu

2/09/2015 06:42:00 ÖS




Sayfa Sayısı: 384
Baskı Yılı: 2014
Dili: Türkçe
Yayınevi: Postiga
Yazar: Başak Kızıltan
Kitap Kokusu Puanı: 3,5/5

Sevgiye aç iki yaralı yürek Buse ve Berke'den sonra Buse'nin en yakın arkadaşı Seda'nın hikâyesini okumaya hazır mısınız?

Buselik adlı ilk romanıyla okurlarını samimi kahramanlarıyla tanıştıran Başak Kızıltan, hiç bitmesin denecek bir romanla daha bizi baş başa bırakıyor. Seda kendisini aşka teslim edecek kadar güçlü bulmazken onun gerçek aşkı olmayı kim hak edecek dersiniz? Peki Yankı, Seda'nın kendi yüreğine bile dinletemediği sesini dünyalara duyurabilecek mi? Geçmişin acı dolu yükünü geleceğin mutluluk umuduna yüklemekten yorgun yüreklerin aşkını okumaya hazır olun. Buse ve Berke'yle Buselik'te hissettiğiniz heyecan, Aksiseda'da Seda ve Yankı'yla artacak. 

"Seda, ben öyle aşk meşk sözleri söyleyebilen bir adam değilim. Dümdüz biriyim. Beni tanıdın, aksi, sert, düz, patavatsız bir adamım. Hani odun diyorsun ya bana, öyle işte. Hep böyleydim, önceden de, şimdi de. Sana kalbimi açtım ben, en kanayan yaramı anlattım. Senin bu yaramı iyileştirmeni, bizi iyileştirmeni bekliyorum Seda. Asıl sen kanatma yaramı. Eğer ben şu zamana kadar sana olan hislerimi belli edemediysem, tamam eşeklik bendedir, ama sen de anla beni lütfen."

 Okuma etkinliğimiz hızla devam ediyor. Daha önce sizlere Aksiseda'nın ilk kitabının yani Buselik'in yorumunu paylaştım. Bunu Buselik yorumunu paylaştığımda da söylemiştim ama tekrar söylemek isterim, Buselik ve Aksiseda birbiri ile bağlı olan bir seri ama ilk kitabı okumadan da Aksiseda'yı okuyabilirsiniz. Tabii, okurken anlamak da zorluk da çekebilirsiniz. Yani siz en iyi önce ilk kitap olan Buselik, sonraysa ikinci kitap Aksiseda'yı okuyun. :)
Buse, Berke ile yeni bir hayata başlarken, Buse'nin en yakın arkadaşı Seda ise halen kendi hayatını yola koyamamıştır. Seçkin bir şirkette çalışan ve bulunduğu konuma kendi başına ve çabalarıyla gelen Seda burada gönlünü çalıştığı şirketin sahibine kaptırır. Şirketin sahibi olan Ahmet, sizin de tahmin edebileceğiniz gibi Seda'ya hak ettiği değerini vermeyen biridir. Şuan pek hatırlamıyorum kusura bakmayın ama Ahmet ve Seda'nın ilişkisi hiç de kısa sayılmayacak kadar uzun bir süre birliktelikleri olmuştur hatta artık aynı evde bile yaşamaya başlamışlardır. Esasında Ahmet ve Seda'nın kişilikleri o kadar farklı ki bunlar birbirlerine nasıl sevmişler gerçekten şaştım kaldı. Önceki yorumumda yani Buselik'in yorumunda sıra Berke'ye gelene kadar çok fazla erkek karakterin olduğunu söylemiştim ve asıl olay olan Buse ve Berke'ye çok az bir sayfa kaldığından bahsetmiştim ve bu o kitap için büyük bir eksiydi ama bu sorunu Aksiseda'da görmüyoruz. Aksiseda'da olayla başladığında zaten Seda ve Ahmet ilişkileri bitme noktasına gelmiştir. Yani 384 sayfanın sadece en fazla olsa olsa 150 sayfasında Ahmet ve Seda ilişkisini okuyoruz. Geri kalanlar ise Yankı ve Seda'ya kalıyor.  Bundan sonrası spoiler sayılabilir, şimdiden uyarıyorum. :) Seda ve Ahmet ilişkilerine ara vermeye karar veriyorlar ve Seda işinden izin alarak İzmir iline bağlı Karaburun'a tatile gidiyor. Tabii, tatile gitmeden önce tatile gideceği yeri seçerken zaten olayların gidişatı güzel başlamıştı. Karaburun aslında Seda'nın aklında olmayan bir yerdi ama arkadaşı ile konuşurken tatile gideceği fikri ortaya çıkınca bu uyanık arkadaşı ana erkek karakterimizin abisi aslında yani Yankı'nın abisi, zaten buraya gitmesini teklif ettiği ilk zaman aklında olanlar sayfalar ilerledikçe gerçekleşmeye başlıyor. :) Öyle böyle derken Seda bir anda kendini Karaburun'da buluyor. Ee, sıra geldi otelini bulmaya. :) İşte bu sırada havalı karakterimiz Yankı devreye giriyor. Yankı da Seda'nın geleceğini abisi sayesinde biliyor ama karşısına çıkacak kişinin bu kadar genç, bu kadar güzel ve bu kadar hırçın olmasını beklemiyordur. Seda ve Yankı'nın tanışmasından itibaren birbiri ile kavgaları başlıyor.  Öncelikle Seda Buse'den  çok farklı daha olgun davranıyor. Yani bunu anlamak ilk sayfadan itibaren mümkün. Seda'yı Buse'den daha çok sevdiğimi söylemem gerek. Hem kitabın dili olsun, hem de karakterlerin yazıya dökülmesi olsun yazarın ilk kitabına göre çok çok fazla iyiydi. Buselik'in konuşmaları beğenmemiştim ama Aksiseda'da bunlar halledilmişti. Başak Kızıltan, kendini çok kısa süre sayılabilecek bir zamanda geliştirmiş. Bunu için de tebrik ediyorum. :) Yorumuma devam edelim. :) Seda ve Yankı çiftinde Yanı karakterinin geçmişinden gelen üzüntüsüne yer verilmesi ve bunun karakterin yaşamında büyük bir yer tutması çok özeldi. Ama bu konuda eğer o zamanlar gidilip olaylar Yankı'nın ağzından anlatılsaydı daha güzel olabilirdi ve biz o zamanda olanları daha iyi anlayabilirdik. Yankı'yı sevdim hatta iki kitap boyunca adı geçen erkek karakterleri göz önüne alırsak en çok onu sevdim. Adam havalı, daha ne olsun! Haksız mıyım? Köpeğiyle, davranışlarıyla, konuşmasıyla her yerinden hava akıyor. Ama bu hava egoya dönüşmüyor en azından yani yine birazcık olabilir ama yine pek egosu yoktu bence. Yankı ve Seda'nın hikayesi de öyle devam ediyor. Seda bu sırada hayatı için en önemli kararları alıyor. Yaşamı Yankı ile birlikte değişiyor ve çok daha güzel oluyor.
Kitabın kapağı da çok hoş. Tam Karaburun havası tadında bir kapağı var. Bu kapak benden tam puan alır. :3 Son olarak diğer yorumumda çok fazla imla hatası olduğunu söylemiştim ama bu durum Aksiseda'da büyük ölçü de azaltılmış ama yine de daha fazla dikkat edilmesi gerektiğini düşünüyorum. 

Benzer Yazılar

2 yorum

  1. Kitabın kapağını bende çok sevdim ama daha ilk kitabı bile okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, keşke okuma etkinliğine katılsaydın.Beraber okurduk :)

      Sil

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe