Yorum: Tarryn Fisher - Fırsatçı || Love Me With Lies - #1

10/18/2014 02:53:00 ÖS

Sayfa Sayısı: 316
Baskı Yılı: 2013
Dili: Türkçe
Yayınevi: Apendos
Seri Sıralaması: #1
Çevirmen: Meltem Türkmen
Kitap Kokusu Puanı: 4/5
Kalbini sadece bir kez verebilirsin; ondan sonraki her şey ilk aşkının peşinden gelir.

Her fırsattan istifade etmesiyle bilinen sivri dilli Olivia Kaspen, akılsızca çekip gitmesine izin verdiği eski erkek arkadaşı Caleb Drake ile şans eseri karşılaşınca kendisini ilk aşkıyla ikinci bir şans isterken bulur. 
Caleb'ın hafızasını kaybettiğini öğrenen Olivia, onu geri kazanmak için ne kadar ileri gidebileceğine karar vermelidir. Ancak gerçek kimliğini ve kötü geçmişlerini gizli tutmaya çalışan Olivia'nın en büyük engeli Caleb'ın kurnaz yeni kız arkadaşı, Leah Smith'tir. Böylece bu iki hırslı kadın arasında kendilerini hatırlamayan bir adamı elde etmek için girdikleri vahşi bir mücadele başlar. Ama çok geçmeden Olivia, bir zamanlar kendisinin olanı almak için savaşırken yalanlarının sonuçlarıyla yüzleşmek zorunda kalır. 
Peki, aşk her şeyi affeder mi?
Fırsatçı'ya uzun zamandır yorum yazmayı düşünüyordum. Aslında kitabı bitirdikten hemen sonra taze taze yazmayı daha çok seviyorum ama okul nedeniyle belki biraz da üşengeçliğim nedeniyle ancak bir ay sonraya vakit ayırabildim. Fırsatçı, okumayı istediğim ama listenin pek de üst sıralarında olmayan bir kitaptı ve kitap hakkında pek de bir şey bilmiyordum. Yorumuna güvendiğim bloggerlar ve arkadaşlarımdan geçerli not alınca bir heves başlayayım bari dedim. 
Olivia Kaspen, bir ağacın altında ultra seksi Caleb'e aşık olan kız. Aşık olmaması zaten bir hayli zor. Eğer sert  ve asla taviz vermeyen karakterleri seviyorsanız Olivia bir kaç hareketi dışında kesinlikle bu tanıma uyuyor. Yani tam seveceğim bir karakter. Olivia ve Caleb bir ağacın altında aşık oluyorlar ama her aşık kitap karakterleri gibi mutlu bir son için çabalamaları gerekmektedir. Tüm seriyi okuyunca ilk kitabına dair yorum yapmak çok zor, şimdi tüm yazıyı silip bu postu seri yorumuna çevirmemek için kendimi zor tutuyorum. Neyse ,devam etmeye çalışalım. :D
Aslında konudan pek bahsetmeye gerek yok zaten arka kapak yazısında her şey açıkça ifade edilmiş. Olivia ve Caleb söylemeyeceğim bir sebep dolayısıyla 3 yıl önce ayrılıyor. Ayrılık her ikisi için de zor olsa da uzun yıllar birbirlerini görmüyorlar ta ki gökyüzünün kızıl rengi aldığı o güne kadar. İşte bundan sonra olaylar başlıyor. Caleb, hafızasını kaybetmiştir ve Olivia bundan istifade ederek ayrılma sebeplerini unuttuğunu düşünerek Caleb ile yeniden bir ilişki başlatmak istiyordur. Yani gerçekten fırsatçı. Olivia her ne kadar ayrılma sebeplerini unuttuğunu düşünerek sevinse de ayrıldıktan sonra Caleb'in hayatına giren bir Tehlikeli Kızıl vardır. Leah Smith. Olivia sadece  fırsatçı ve sivri dilli iken Leah aklınıza gelebilecek her türlü pisliğe bulaşmaya müsait ve hayatınız karartacak kadar da tehlikeli. Çoğu kitapta görmeye alışık olduğumuz iki erkek bir kız tiplemesinden ziyade bu seride 1 erkek ve 2 kız durumu belki kitabın bu kadar sevilmesinde en önemli bir sebeplerinden biri olduğunu düşünüyorum. 
Yazarın dili çok basit ama etkileyici. Fisher, okuyucaları etkileyebilmek için süslü kelimelere ihtiyaç olmadığını çok güzel bir şekilde bizlere göstermiş. Yazarın dili ile ilgili tek sıkıntı zaman geçişlerinde sıkıntı olması, fazla hızlıydı bir bakıyorsunuz 3 hafta geçmiş. 1 puan kırmamın en önemli sebebi de durumdu. 
Son olarak, kitabı öneriyorum. Eğer sıkı bir NA okuru iseniz ve bu kitaba zaman ayırmıyor iseniz çok büyük yanlış yapıyorsunuz.

Serinin diğer kitapları sırasıyla; Tehlikeli Kızıl , Hırsız. 
Tehlikeli Kızıl Leah , Hırsız ise Caleb'in bakış açısı yazılmış. Bu da serinin bir artısı diyebiliriz. 3 kitap 3 bakış açısı.

Not: Caleb için atacağım fangirl çığlıklarını Hırsız yorumuna saklıyorum.
Not 2: Alıntı resmini kendi ellerimle yaptım. :P Beceriksiz olduğum gerçeğini suratıma vurabilirsiniz. :D
Not 3: Collen Hoover ve Tarryn Fisher'ın birlikte yazdığı Never Never kitabının kapağı yayınlandı. Bu kitap okunur işte !!


  • Kalbini sadece bir kez verebilirsin; ondan sonraki her şey ilk aşkının peşinden gelir.
  • Sonra gitti. O gittikten saatler sonra bile kokusunu hala koridorda duyabiliyordum. Dairem onsuz soğuk ve boş geliyordu bana. 
  • Çünkü onunla tanışana kadar kimseye ihtiyacım yoktu.
  • Birini sevmek, kendini mutlu etmekten daha çok şey demektir. Onun senin olduğundan daha mutlu olmasını istemelisin.
  • Hayat dengesiz bir çıtanın üzerinde duruyordu, güvenli bir şekilde üstünde durabilir ya da düşebilirdik.
  • Bence bir kere kalbini verdin mi bir daha geri alamazsın. Geri kalan hayatında sadece kalbin sendeymiş gibi yaparsın.
  • Her şey bitmişti artık -ben,o-biz. Sonsuza kadar değişmiştik. Yaşamak istemiyordum.
  • Bencilsinve sertsin, gökyüzünden düşüp ayağına kadar gelen güzel hiçbir şeyin değerini bilmiyorsun.
  • Aşk kötü şeylerin üstesinden her zaman gelmez.

Benzer Yazılar

11 yorum

  1. Zaman geçişleri kitabın en sinir bozucu yanıydı evet ama sanırım yaşanılan olayların bu kadar derin izler bırakmasını başka bi şekilde aktaramazdı okuyucuya diye düşünüyorum. :) Yani okurken yazarı defalarca gırtlaklayasım gelmiş olsa da, yansıtmak istediği tüm duyguları, pişmanlıkları ve acıları çok net bi şekilde aktarabildiğini düşünüyorum.

    O Never Never kitabı içinde diyebilecek tek söz bulamıyorum valla. Colleen Hoover ve Tarryn Fisher! Kafamızı baltayla kesip atsalar eminim daha az canımızı yakarlar. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada iki defa düşünüyorum demişim. Ne kadar gözüme battı çok uyuz oldum. -_-

      Sil
    2. Aslında, zaman geçişlerini ilk kitaba göre değerlendirirsek gerçekten sinir bozucu ama şimdi düşünüyorum da eğer Caleb ve Olivia arasındaki her anı ayrıntısına kadar Fırsatçı kitabında anlatılsaydı bu sefer Hırsız kitabı eksik kalacaktı. Ama olsun ben yine de bundan kırdım puanı. :D Ve NEVER NEVER bence o kitabı senin için yazmışlar. :D

      Sil
    3. allam evet yaaaaa. nası bekliyorum kitabın çıkmasını. içim gidiyor vallahi kapağa baktıkça. :D şimdiden sevdim aşık oldum baş köşemde yerini ayırttım bile kitabın. :D

      Sil
  2. Alsam mı almasam mı dediğim kitaplardan biri; sanırım önüme ucuz bir şekilde alma fırsatı çıkarsa alacağım, yoksa içime oturacak :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, evet kesinlikle al. :D Okuoku.com'da uzun zamandır 9,90 TL kaçırma derim. :)

      Sil
  3. Ah, nasıl sevindim bilemezsin. :) Sen de ödüllerin en güzeline layıksın. Çok teşekkür ederim. <3

    YanıtlaSil
  4. Okumayan bir tek ben mi kaldım yaa. Herkes çok beğeniyor bir de. Ben bir de ne yaptım bak yazından sonra fark ettim. Hırsızı aladım başladım otuza geldim sıkıldım bıraktım hahhaa =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl yani Fırsatçı ve Tehlikeli Kızıl'ı okumadan mı Hırsız'a başladın ? :D

      Sil
    2. Evet =) sende gorunce seri oldugunu fark ettim haha

      Sil
    3. Ay, bu hem çok kötü hem de çok komik olmuş. :D Umarım yinede çok spoiler yememişsindir. :)

      Sil

Teşekkürler

Bumerang

Bumerang - Yazarkafe